
Poslovna angleščina – osnovni termini, ki jih morate poznati
okt. 2025.
Angleščina je mednarodni jezik in drugi najbolj razširjen jezik takoj za mandarinskim. Poznavanje angleškega jezika je danes nepogrešljiv del vsake komunikacije – bodisi prek marketinga, spremljanja vsebin na družbenih omrežjih ali v poslovnem okolju.
Zanimiva dejstva o angleščini:
· Velik del znanstvene literature je napisan ali interpretiran v angleščini, med najbolj znanimi deli sta O izvoru vrst Charlesa Darwina (1859) in Matematična načela naravoslovne filozofije Isaaca Newtona (1687).
· Anglicizmi so četrta največja skupina tujk v slovenskem jeziku po turcizmih, germanizmih in grecizmih.
· Kar 55 % vse vsebine na internetu je napisane v angleščini.
· Angleščina je jezik, ki se ga največ uči na svetu, in edini jezik z več kot milijardo učencev. Na svetovni ravni ima 520 milijonov govorcev, v 52 državah pa je uradni jezik.
Da bi bil v stiku s sodobnim poslovnim jezikom, je potrebno imeti vsaj osnovno znanje poslovne angleščine, zato smo ti pripravili 15 izrazov iz poslovne angleščine, ki jih enostavno moraš poznati!
Business plan
Za uspeh in naravni razvoj mora vsako podjetje začeti s poslovnim načrtom. To je posebna strategija, ki se uporablja za vstop na trg in premagovanje konkurence. Poslovni načrt je pisni dokument, ki predstavlja vse pomembne elemente poslovne strategije, opredeljuje cilje podjetja in načine za njihovo dosego.
Strategy
Strategija je načrt, ki se izvaja, da bi se cilji dosegli. Ko podjetje razvija strategijo za vstop na trg, mora ustvariti vizijo (vision), izraziti vrednote (values), predstaviti kratkoročne in dolgoročne cilje (goals), organizacijsko strukturo in še veliko več.
Market
Market v slovenščini največkrat pomeni trgovina, v poslovni angleščini pa trg. Trg je prostor, kjer podjetje ponuja svoje izdelke in/ali storitve. Trg sestavljajo potrošniki (obstoječi in potencialni), konkurenca, dobavitelji in vsi drugi, ki lahko vplivajo na poslovanje podjetja.
Financial statements
Da bi podjetje uspešno upravljalo vse dejavnosti, mora redno voditi evidenco o svojem premoženju – finančnem ali fizičnem. Zato podjetja uporabljajo finančna poročila – dokumente, ki prikazujejo podrobnosti o premoženju in transakcijah podjetja.
Selling point
Selling point ali prodajna točka je glavni razlog, zakaj kupec kupi prav pri tem podjetju in ne pri konkurenci. Prodajna točka predstavlja vpliv, ki ga podjetje pusti na potrošnike s svojo drugačno ponudbo v primerjavi s konkurenco.
Credit
Credit v poslovni angleščini pomeni enako kot kredit v slovenščini. Ko kupuješ stanovanje prek banke, boš verjetno uporabil stanovanjski kredit. Od banke si izposodiš denar za nakup nepremičnine in ga vračaš v obrokih z določeno obrestno mero – to je kredit.
Equity
Vsako podjetje ima lastnika ali več njih. Kolikšen delež ima posameznik v podjetju, se določi z njegovim vložkom oziroma kapitalom. Ko podjetje postane javno in se njegove delnice trgujejo na borzi, kapital posameznika določa število delnic, ki jih ima. Za podjetja je eden glavnih načinov financiranja prav prodaja deležev.
Brand
Za mnoga podjetja, če ne kar za večino, je gradnja blagovne znamke ključ do uspeha. Blagovna znamka je tisto, kar podjetje loči od konkurence. Vendar pa ne smemo mešati blagovne znamke s prodajno točko. Prodajna točka se nanaša na prodajo izdelkov in storitev, medtem ko blagovna znamka vključuje vse, kar tvori podjetje: ime, logotip, barve, kulturo, vrednote, lastnosti in vizijo.
Trademark
Vsako podjetje ima svoj zaščitni znak. To vključuje registrirano ime, logotip in drugo lastnino. Da bi zaščitila svojo blagovno znamko, podjetja uporabljajo zaščitni znak, ki je podoben patentu ali avtorskemu pravu.
HR
HR je kratica za human resources in pomeni človeški viri. To je oddelek podjetja, ki skrbi za zaposlene in njihove potrebe. Oseba v HR-ju je odgovorna za zaposlovanje novih delavcev in za to, da so vsi zaposleni zadovoljni in čim bolj produktivni.
PR
PR je kratica za public relations – odnosi z javnostjo. Vsako podjetje potrebuje oddelek za odnose z javnostjo, ki je odgovoren za komunikacijo z zunanjim svetom.
Agenda
Pred vsakim sestankom je potrebno pripraviti opomnik ali dnevni red, s katerim se organizira preostanek dneva. Včasih se tudi v slovenščini uporablja beseda agenda.
Thinking outside the box
Če si gledal filme, serije ali oddaje v angleščini, si se zagotovo srečal s tem izrazom. „Razmišljati izven okvirjev“ pomeni iskati ustvarjalne rešitve brez omejitev in predsodkov, da se izognemo običajnim rešitvam.
Get the ball rolling
Ta idiom pomeni začetek. Podoben izraz je Get down to business. Uporablja se v poslovnem svetu, ko je potrebno začeti neko dejavnost po sestanku ali odmoru.
Close a deal
To je eden najpogosteje uporabljenih izrazov v poslovni angleščini. Najboljši prevod je „skleniti posel“. To pomeni, da so se pogajanja zaključila in da je dosežen dogovor, ki ustreza obema stranema.
Kako razširiti svoj poslovni angleški besednjak
Zavedamo se, da to ne bo dovolj, saj je morda tvoja stroka ali področje zanimanja povsem drugačno.
Za razširitev znanja lahko vedno rezerviraš zasebno uro, kupiš slovar poslovne angleščine in vadiš ter se učiš čim več besed. Na voljo so strokovne knjige, filmi, serije, stripi, blogi in drugi mediji, ki ti lahko pomagajo izpopolniti svoje znanje.
Najpomembnejše pa je, da je najboljši učitelj – ne samo za angleščino, temveč tudi za vsa praktična znanja – izkušnja. Da bi jo pridobil, lahko rezerviraš zasebno uro z enim od izkušenih učiteljev na naši platformi. Poveži se z ljudmi, vsakodnevno govori angleško, spoznaj različne kulture, vrstnike, sodelavce in bodoče prijatelje – in videl boš, kako tvoj besednjak raste!
Rezerviraj zasebno uro!