
Nasveti, kako narediti spletni pouk bolj zanimiv – Prvi del / Kvizi
okt. 2025.
6 nasvetov za ustvarjanje uspešnih kvizov pri spletnih urah
Kvizi so eno najboljših orodij za preverjanje znanja.
Ena izmed najboljših uporab kvizov za učitelje je preverjanje, koliko je učenec napredoval po določeni učni enoti ali pri določenem predmetu.
Zavedamo se, da osnovnošolci in srednješolci niso ljubitelji testov in jih pri zasebnih urah ne pričakujejo.
Vendar pa so kvizi poleg odličnega načina za preverjanje znanja tudi način, kako lahko pouk postane bolj zanimiv in zabaven za učenca.
Zato smo pripravili 6 nasvetov, kako pripraviti in uporabiti kvize pri svojih zasebnih urah ter doseči najboljše rezultate.
1. Določite cilj
Zakaj pripravljate kviz? Kaj želite izvedeti s tem kvizom? Kako boste uporabili pridobljene informacije?
To so nekatera vprašanja, ki bi si jih morali zastaviti, preden začnete s pripravo kviza.
Kviz lahko ponudi veliko koristnih informacij o napredku učenca, pa tudi o njegovem odnosu do testov in o tem, kako ti vplivajo na njegovo znanje.
2. Preprostost je ključ
Pri kvizih, povezanih z določeno temo, ni potrebe po preveč zapletenih vprašanjih.
Namen preprostosti je hitro in učinkovito ugotoviti, ali je treba določeni učni snovi posvetiti več časa.
Na splošno je idealno število vprašanj med 5 in 10, včasih pa lahko že eno vprašanje pokaže dovolj.
Če želite natančno ugotoviti, katera področja so za učenca težavna, lahko uporabite sistem »uspešno / neuspešno« in nato osredotočite pozornost na napačno odgovorjena vprašanja.
3. Držite se teme
Poskrbite, da je kviz povezan z zadnjo obravnavano temo.
Pomembno je, da učenci ostanejo zbrani in ne odstopajo od vsebine, da boste lahko pridobili konkretne informacije in zapolnili vrzeli v znanju – temo za temo.
4. Zagotovite pravočasne in konstruktivne povratne informacije
Kot pri vsakem individualnem pouku je tudi tukaj pomembno, da učenec ve, koliko je napredoval in kje so njegove šibke točke.
Ko opravite kviz in analizirate rezultate, jih delite z učencem.
Prikažite njegove prednosti in slabosti – tako boste ohranili njegovo samozavest, hkrati pa pokazali področja, kjer potrebuje dodatno delo.
Skupaj z učencem se pogovorite o vprašanjih, ki so bila problematična, in ga spodbudite k razmišljanju o temah, ki jih še ni v celoti osvojil.
5. Uporabite različne vrste odgovorov
Različni načini odgovarjanja lahko naredijo kviz bolj interaktiven in dinamičen.
Uporabite vprašanja z več možnimi odgovori, dopolnjevalna vprašanja ali vprašanja »prav / narobe«.
Zelo pomembno je, da učencu omogočite, da pokaže svoj način razmišljanja in logiko.
Odprta vprašanja, kjer učenec sam zapiše odgovor, so odlično orodje za dosego tega cilja.
Ena najboljših platform za ustvarjanje kvizov je quiz-maker.com.
Preprost vmesnik vam omogoča izbiro različnih vrst kvizov in tem, ter da že z nekaj kliki ustvarite svoj prvi kviz.
Nekaj drugih primerov spletnih strani, ki jih lahko uporabite, so:
- typeform.com
- classmarker.com
- mentimeter.com
6. Pripravite učence
Za številne osnovnošolce in srednješolce testi povzročajo stres in nervozo.
Da bi to preprečili, učencem že na začetku razložite, da boste po vsaki učni enoti organizirali kviz, ki ne bo ocenjen, ampak bo služil kot informativno orodje in način, da bodo ure bolj zanimive.
Na ta način boste zmanjšali stres pri učencih, spodbudili boljšo komunikacijo in lažje prepoznali njihove individualne potrebe.
Manj ko bodo učenci pod stresom, uspešnejši in zabavnejši bo kviz.
Lahko na primer »ukradete« idejo iz kviza Milijonar in dodate nekaj smešnih odgovorov med ponujenimi možnostmi. Bodite ustvarjalni!
Poleg tega, da so kvizi idealni za preverjanje znanja, so se izkazali tudi kot odlično orodje za popestritev zasebnih ur.
Poleg kvizov lahko uporabite igre, različna orodja in tehnike, da bodo ure bolj interaktivne in prijetne.
S to temo začenjamo serijo blogov, v katerih bomo učiteljem pomagali izboljšati svoja predavanja skozi zabavo.
Preprosto povedano – združitev koristnega s prijetnim!
Do naslednje objave preizkusite kvize in nam sporočite svoje rezultate!