Nazaj

Dokazano je, da učenci nočejo učiti se od umetne inteligence in chatbotov

Dokazano je, da učenci nočejo učiti se od umetne inteligence in chatbotov

okt. 2025.

V ZDA je bila izvedena raziskava in eksperimentalni test – učenje z umetno inteligenco (AI chatbotom).

To je redka in koristna raziskava uporabe nove tehnologije v šolah. Tehnologijo, ki je bila preizkušena in deluje za svoj osnovni namen, zdaj preizkušamo, da vidimo, ali lahko izboljša kakovost učenja študentov matematike in njihovih učiteljev. Sledi nekaj razlogov, najpomembnejši je na koncu:

Neuèinkovito poučevanje:
Ključna kompetenca tudi srednje usposobljenih učiteljev je njihova občutljivost za potrebe učencev. Ali je učenec osredotočen? Ali mu manjka le malo, da razume? Je pripravljen na še eno nalogo ali vprašanje?

Primer iz prejšnjih časov: učitelj prepričuje učenca, da zna nekaj koristnega, medtem ko je učenec prepričan, da ne zna. Učitelj se vzdrži reševanja naloge namesto učenca, ker ve, da je ta le eno vprašanje stran od tega, da sam odkrije odgovor.

Dober učitelj zna učenca spodbuditi k razmišljanju in ga pripeljati do pravilnega odgovora, namesto da bi mu ga takoj ponudil.
AI chatbot ne kaže nobene te občutljivosti – takoj poda odgovor na glavno vprašanje, o katerem bi moral učenec razmišljati.

Nejasna implementacija v učilnici:
Zagovorniki trdijo, da bi chatbot v učilnici lahko reformiral poučevanje z avtomatskim prilagajanjem odgovorov učencem in jim omogočil delo v lastnem tempu.
A do danes še ni konkretnih dokazov, da je bila ta obljuba izpolnjena.

Dober primer uporabe umetne inteligence ob podpori učitelja: učitelj lahko prepozna neznano besedo ali izraz za učence in jim predlaga, naj prosijo chatbot, ki uporablja umetno inteligenco, za razlago.

Pomanjkanje komunikacije in čustev:
Večina učencev, ki se učijo v učilnici z drugimi, ne želi govoriti s svojim računalnikom. Ne želijo, da jih računalnik pohvali ali vidi kot pametne in uspešne. Želijo, da jih pohvali kompetenten učitelj ali da jim poda nasvet.

Morda bi učenci uporabljali te chatbote doma, ko so daleč od učilnice ali učiteljev. A tisti, ki imajo vire – čas, pozornost, internet, računalnik in znanje za oblikovanje vprašanj – morajo najprej imeti željo, da jih sploh uporabijo.

Zaključek:
Čeprav se tehnologija umetne inteligence in chatbotov vse bolj uporablja v izobraževanju, obstajajo dokazi, da učenci kažejo določene zadržke do učenja z njihovo pomočjo. Ti zadržki so lahko posledica pomanjkanja človeške interakcije, čustev ali nezmožnosti nudenja individualne podpore.

Pomembno je poudariti, da je ta tema še vedno razmeroma nova in da se lahko percepcija učencev spreminja, ko se tehnologija razvija in prilagaja njihovim potrebam. Ključno je, da se umetna inteligenca in chatboti uporabljajo kot orodje za podporo in izboljšanje učenja, ob hkratnem ohranjanju ravnovesja s tradicionalnimi metodami poučevanja in človeško interakcijo.

Da bi učence spodbudili k učenju z umetno inteligenco in chatbotom, je treba ustvariti ravnotežje med tehnološkimi inovacijami in človeško interakcijo, da se ustvari optimalno okolje za učenje. Z ustrezno uporabo lahko umetna inteligenca prispeva k izboljšanju izobraževanja, poveča učinkovitost, dostopnost in personalizacijo učnega procesa.

Učite se s pomočjo najsodobnejših tehnologij in predanih učiteljev na individualnih zasebnih urah – rezervirajte uro na EasyPass.rs.

Delite na omrežjih